Thursday, September 16, 2010

aidilfitri 2010


KAMI SATU FAMILY :)
Raya Pertama
Macam biasa la, bgn pagi tlg mama siapkan juadah raya.. lepas tu siap2kan adik2 tercinta.. lepas tu giliran aku pulak bersiap.. ayh,abg,amsyar and tokwan pegi sembhyg raya.. pukul 12tengahari barula mereka2 ni sampai rmh, rupa2nya diorang sempat beraya rmh sdara lain jap, hish ade ke patut, kami ni dok la tertggu2 mereka2.. ok takpe ni raya kn? dimaafkan.. hee :)
then sesi bermaaf-maafan, hish kali ni sebak sgtla, tkt xdpt cium tgn mama, ayh, abg lagi.. masa peluk ayh, rasa mcm xnk lepas, meleleh tahap gaban punyer.. habis mekap, haha..
Then kami sekeluarga pergi studio amek gmbr family for the 1st time, ayh kata saje sbb fa da nk g mesir.. (tlg la jgn ckp mcm lpas ni aku da xjumpa org2 yg aku syg ni)

Raya Kedua
Sgtla penat duduk dlm kete je. dari Perak ke Johor dari pukul 12tghari sampai pukul 10mlm.. kali ni kami terus ke Kota Tinggi sbb ade konvoi di rmh adik atok girl,haha kelakarkn panggil atok girl.. :)
smpai je sana happening gile lahh! mcm family day pon ade jgk.. haha
dgn mknn xpyh ckplahh, bermcm2 jenis.. nk aku list kn? hishh xyah sumela kang meliurr..haha.. antaranya : burung puyuh goreng, aym kg, aym hutan, aym golek (ok ni sgt nk perli aku, sume aym kn?) , then sate, nugget, segala mcm keropok ikan, lauk pauk yaa bagaiii... aku? arghhh benci2 sbb xdpt control nafsu.. mkn.. mkn.. dan mkn.. haha
xbole jadi, aku semakin tembam diulit mknn di hari raya.. maafkn aku usus.. haha

Raya Ketiga
Pukul 12tghari kami beraya di rmh adik atok boy pulak! sebenarnya hari ni ade kisah.. haha
mcm ni..
semasa aku tgh sedap teguk air mirinda strawberry, ayh dtg kat aku mintak tlg buatkan susu utk ariefa, ok pasrah jela, g kat kete then tup tup siap sume..
time tu sume mcm nk blk da, then aku fikir alang2 baik start enjin je kn?
tp biasela skema punye pasal nk tanya jgk kat ayh nk start enjin ke? -.-'
then tros aku g kat seat driver ltak kunci kete kat tmpt start enjin, da tu time tu jgk ade scene hebat an.. pak uda reverse kete g langgar kete org pulak.. aku pon pusing nk tgk, da khusyuk tgk kete tu, pintu kete sume tertutup sndri, tupp LOCKED! mak aihhh.. kunci dlm kete..mati aku..
dgn muka bersalah, g ckp kat mama kete terlock! ahaaa... goodgirl!
mama da marah,ayh da merah padam..
lepas sejam bhempas pulas akhirnya barula kete bjya dibuka.. bkn aku yg buatla, tah skill ape dorang pakai guna hanger..haha
ahaa,reward utk arfa? kne sekeh pale dgn abg! aku minta ampun gile dgn mama dgn ayh, tkt kne mrh.. mereka kata 'it's ok'.. haaa,i like! :)

(esok aku upload gmbr ok?) -peace-

2 comments:

thanks for reading lovelies :D