Tuesday, August 7, 2012

Iftar at Little Pantry IOI Mall

alhamdulillah kita da sampai hari ke-19 ramadhan, so how's your ibadah?
for me everything going smoothly, 
 I remind myself about sabda Rasulullah s.a.w yg bermaksud ;

"Kalau umatku mengetahui segala kebaikan dalam bulan Ramadhan tentulah mereka menginginkan agar seluruh bulan dan tahun menjadi Ramadhan, ketaatan dapat diterima, semua doa dikabulkan, semua dosa diampuni dan syurga rindu kepada mereka"


so cepat-cepat kita berlumba utk kejar manfaat yg Allah janjikan utk kita dlm bulan Ramadhan ni!
jgnlah terbongkang sampai ke zohor lepas tu tgk tv memanjang pulak..
 kalau ada yg camtu meh aku baling bantal besar sebijik kena debik kat kepala hang..haha
jom sahut cabaran khatam Quran utk 11 hari terakhir ni!
klu drama korea bole habis 16 episod dlm 4 hari, takkan khatam Quran tak bole dlm 11 hari? 


 okay okay dah habis sesi peringatan so now I'm gonna tell you a summary bout my 12th iftar with 
my 6-years-friends-no meet at all
kitorang jumpa dekat IOI Mall Puchong
disebabkan rmh aku paling dekat dgn IOI so of course la aku sampai dulu, so round lah IOI tu sorang-sorang sementara nk menunggu ketibaan puteri kayangan konon nya lah..haha
alhamdulillah dpt novel yg aku cari by author Siti Rosmizah title Takdir itu Milik Aku. :D

sorry blur image  from google
author ni kalau setiap kali novel dia keluar mesti ranking first tau!
well jalan cerita novel yg beliau karang pn mmg sumpah best kot..kalau nampak aku kejap gelak kejap nanges pegang novel tu harap maklumlah,hee..

pastu shopping groceries dlm Jusco.
disitulah kitorang jumpa, peluk-peluk tu biasalah, gelak sakan lah cerita mcm2..
aku sebenarnya nk beli barang nk buat cheesecake ;)
nanti aku cerita eh camne nak buat cheesecake yg sumpah senang tu kat post lain,hihi
tiba-tiba jumpa Diana Amir yg dah bertudung tu dgn mak and adik dia, nak tegur iolls segan you,hahaha

lepas solat asar, mula lah fikir nak mkn apa.. jalan punya jalan then jumpa banner Little Pantry..
dah itu je menambat kalbu so kitorang call utk reservation.
padahal dah ada dekat IOI baru nak call,haha 

buffet rm40 include tax for an adult and utk budak2 tak sure sbb aku ni kakak budak..
seriously i tell you takkan nyesal spend rm40 sbb interior design restoran ni sgt calming and buat you rasa takmo keluar walaupun dah kenyang, over kn? haha ada aku kesah..
sampai2 terus tangkap gambar, senonoh sgtla perangai tu,haha

seriously sedap.. *screaming*

taken from their page! *blink*

tempting huh? haha 



desserts!

kenyang sampai muka berkerut-kerut nk habiskan mknn..
   my friend Aiman Faiqah punyalah kenakan kitorang, paksa habiskan mknn yg kitorang ambil,
kata nak dpt suami soleh tak? mknn menangis lah, nanti kat akhirat makanan yg tak habis ni akan cari kitorang lah..sape tak takut?grr.. naughty eman!

if you interested,  
you can cekidaut their FB page
Little Pantry   



oh by the way, I scored my semester 4 with flying colours!! alhamdulillah,yeppy! no grade C!
this Ramadhan gives me a lot of happiness.. :D
insyaAllah year 3 my spirit will be stronger, pray for me..

 happy ramadhan!!
toorahh!  :))

No comments:

Post a Comment

thanks for reading lovelies :D