Thursday, December 23, 2010

request

Khas buat hazwan farid :D
farid, aku ni kedekut, pastu ko request cmne nk atasi penyakit tu,haih.
xpela,aku bg la jgk tips ni tp terpulang la ko dpt buat ke x,haha
kalau ko berbelanja utk diri sendiri :
mula2 sebelum berbelanja ko set dlm mind, ko belanja sbb ko nk rasa kepuasan pd diri sndiri..
cth : ko rasa mcm nk beli aiskrim, then dtg penyakit kedekut ko, ko ckp balik kat diri ko,
aku nk rasa kepuasan tu!(dgn muka bersemangat) ok?
then ko xpayah fikir dua 3kali, ko tros pergi beli! tp agak2la jgn beli yg mahal bebenor, jgn pulak time tu ko ade rm5 time tu jgk hbs duit rm5 g beli aiskrim je, gilo apo..

kedua ko fikir kesan ko jadi kedekut sgt,
-beli brg murah xtahan lama
-beli mknn murah sgt , kurang ummpphh dgn kebersihan lg, kan? :P

ketiga ko buat hari reward utk diri sendiri,
sekali seminggu pon jadila, sehari tu ko belanja tahap suam2 kuku,jgn boros pulak!!

klu ko nk berbelanja utk kwn2 :

ko kena fikir kdg2 kwn pon perlukan belaian ala2 kucing, beza nya kucing ni xkesah sgt dgn duit kecuali doraemon la.

pastu ko xbole la selfish, time kwn ko tgh lapar then xde duit, ko bole plak ckp,
'ala,ko tahan jela,balik uma nnti makan ar!'
bapak ahh kalau aku ade kwn cmni mmg merah gak ah tlinga aku dgr kn..
atleast klu ko still demand dgn penyakit kedekut ko, ko offer la dia gula2 ke ape2 mknn yg ko ade time tu, ok?

last but not least, ko kena fikir setiap ap yg kita belanja tu, kita buat kwn2 kita gembira, Allah mesti bantu kita pd msa akn dtg, buat sesuatu dgn ikhlas, duit boleh dicari,
klu xnk cari ko telefon je FAMA ok?
haha..

so, xde hal la farid, pasni boleh belanja aku kan?kan?
jgn kedekut farid.. haha
aku kedekut xpe, sbb aku pompuan, byk benda nk kne beli utk diri sndiri, kne beli brg yg budak laki xbeli.hmm.(alasan)
ok ok , anything else?

Assalamualaikum



2 comments:

  1. haha...ade point disitu...haha
    banyak sangat ke bnde yg bdak laki x beli ko beli tu??haha....joking...heheh

    ReplyDelete
  2. ade laa...banyak!xkn nk sebut satu2 kot..haha

    ReplyDelete

thanks for reading lovelies :D