Wednesday, January 26, 2011

cekodok basi

'kami dah pulang emak buat cucur,
mudah saja tambah air!
adun sebati,
goreng dan sedia!
tepung cucur nama!
kami nak lagi, boleh kah cepat?
bolehh.. (jawab arfa) '
eh,bila masa aku jadik mak?ngehh3..

saja nk ngada2 buat lagu tema post kali ni..
apa kata kali ni aku takmo ckp pasal exam sbb aku boying and menyemmmpahh!

assalamualaikum dan salam hari kedua winter break dari mesir!

hari ni saya chef arfahani yg mendapat ijazah dari universiti arsad's family akan mengajar kalian cara memasak cekodok yg simple dan sedap dimakan begitu saja,ok?
sila buka mata luas2..
sedia?
mula2 sediakan bahan

-tepung
-gula
-bawang merah
-kalau nk ikan bilis pon boleh jgk tp aku xsuka

next
amek mangkuk, masukkan tepung sebanyak agak2 ko nk mkn bpe org la, then masukkan gula sebyk agak2 juga then potong2 bwg masukkan sekali terus letak air dan jgn letak byk sgt air, kang jadi cm bubur..godek acuan tu..
ok?
panaskn minyak dlm kuali then goreng la bnda tadi tu..
siapp!!
sgt sedap di makan pada waktu petang bersama teh o panas
MARVELLOUS!
muahaha..

next menu please?
lain taun aku ajar, aku bg menu setahun sekali ok la kan?
ok2, sekarang cerita pasal aku pulak

esok, aku akan ke san stefano lagi utk bershopping tingkap!
lusa hingga 31hb aku akan duduk rumah diam2 dan keluar bila lapar saja
1hb ke cairo utk pesta buku
3 hingga 6hb aku akn mengembara ke sinai (daki gunung weh, aku takut aku tergolek ke bwh je memandangkan aku da makin gemuk ni, kesah ape aku, perut aku bkn perut kau)
then 7hb aku tak plan pape
ok chiaooss lap yu ollzz..
alahai gedik..
yucks
salam rusuhan dari egypt
assalamualaikum



1 comment:

thanks for reading lovelies :D